Personvernerklæring
Personvernerklæring for Minibuss 24-7 AS
Her informerer vi om hvordan vi vil behandle personopplysninger etter lov om
personopplysninger fra 2018.
Vår kontaktinformasjon finner du helt nederst, sammen med kontaktinformasjon
om de databehandlerne vi benytter.
- Kontaktpersoner hos eksisterende og potensielle bedriftskunder
Vi behandler opplysninger om kontaktpersoner hos eksisterende og potensielle
kunder og operatører for administrasjon, dokumentasjon og oppfølgning.
Behandlingen av personopplysninger er basert på vår berettigede interesse som
består i behovet for å transportere våre kunder på en sikker måte.
Vi lagrer og utleverer opplysninger også der vi har en rettslig forpliktelse til det,
for eksempel etter bokføringsloven og skatteforvaltningsloven.
Det er frivillig for kontaktpersoner om de vil gi oss kontaktopplysninger, men av
og til er det en betingelse for å inngå avtale at vi mottar de opplysningene vi
trenger. Henter vi inn personopplysninger fra andre, vil det som regel være snakk
om kontaktopplysninger, stilling, funksjon og arbeidsgiver. Kilde for opplysninger
vil oftest være kontaktpersonens arbeidsgiver.
Vi kan lagre opplysninger så lenge vi mener det kan bli bruk for dem, for eksempel
for å dokumentere forhold rundt driften. - Kontaktpersoner hos eksisterende og potensielle leverandører
Vi behandler personopplysninger om kontaktpersoner hos eksisterende og
potensielle leverandører for forberedelser, administrasjon, dokumentasjon og
oppfølgning.
Behandlingen av personopplysninger er basert på vår berettigede interesse som
består i behovet for å kjøpe varer og tjenester. Vi lagrer og utleverer opplysninger
også der vi har en rettslig forpliktelse til det, for eksempel etter bokføringsloven
og skatteforvaltningsloven.
Det er frivillig for kontaktpersoner om de vil gi oss kontaktopplysninger, men av
og til er det en betingelse for å inngå avtale at vi mottar de opplysningene vi
trenger.
Vi kan lagre opplysninger så lenge vi mener det kan bli bruk for dem, for eksempel
for å dokumentere forhold rundt innkjøp. - Ansatte
Vi behandler personopplysninger om våre ansatte for å administrere vårt
personale, for å organisere virksomheten vår, samt å overholde lovkrav.
Behandlingen av personopplysninger er basert på vår berettigede interesse som
følger av at vi er arbeidsgiver. Vi behandler opplysninger også fordi vi er rettslig
forpliktet til det, for eksempel til å utlevere og lagre opplysninger etter
bokføringsloven, skatteforvaltningsloven og a-opplysningsloven. Noen få
opplysninger må vi behandle for å oppfylle forpliktelser vi har i avtalen med de
ansatte.
Ansatte er nødt til å gi oss de opplysningene vi trenger for formålene nevnt
ovenfor.
Opplysninger blir lagret hos oss i elektroniske og fysiske personalmapper.
Opplysninger er tilgjengelig kun for HR avdelingen og nærmeste leder.
Opplysninger om navn og kontaktdetaljer er tilgjengelige for de som er berettiget.
Vi oppbevarer opplysninger i henhold til våre sletterutiner og der det er behov
med bakgrunn i lovkrav.
Vi gir Vigres AS, org.nr. 967122610 de opplysningene som er nødvendige for å
administrere utbetaling av lønn, feriepenger, refusjoner og andre ytelser, samt
rapportering til offentlige myndigheter om arbeids- og inntektsforhold. - Tidligere ansatte
Vi behandler personopplysninger om tidligere ansatte for å kunne dokumentere
vår etterlevelse av plikter som arbeidsgiver hvis det skulle bli nødvendig.
Opplysninger om tidligere ansatte vil også fremgå av avtaler, korrespondanse og
annen dokumentasjon vi lagrer og bruker som del av virksomheten vår.
Behandlingen av personopplysninger er basert på vår berettigede interesse i å
dokumentere vår saksbehandling i egenskap av arbeidsgiver. Vi behandler
opplysninger også fordi vi er rettslig forpliktet til det, for eksempel til å utlevere
og lagre opplysninger etter bokføringsloven, skatteforvaltningsloven og a-opplysningsloven.
Vi lagrer opplysninger om personalforhold i inntil to år etter at
ansettelsesforholdet opphørte. Opplysninger om at en person har jobbet hos oss
og hvor lenge, lagrer vi i ubestemt tid. - Jobbsøkere
Vi behandler personopplysninger om jobbsøkere for å vurdere om de er egnet for
den jobben de har søkt på.
Behandlingen av personopplysninger er basert på vår berettigede interesse i å
ansette og i å dokumentere ansettelsesprosessen.
Det er frivillig å gi oss opplysninger. De opplysningene du velger å gi oss, vil ha
betydning for vår vurdering av søknaden.
Vi lagrer opplysninger i inntil ett år etter at ansettelsesprosessen er avsluttet. - Rettigheter for de registrerte
Du kan lese om dine rettigheter som registrert på Datatilsynets nettside.
Personvernerklæring | Datatilsynet - Behandlingsansvarlige og kontaktinformasjon
Behandlingsansvarlig er Minibuss 24-7 AS (org. nr. 989 806 890). Vår postadresse
er Dikeveien 50, 1661 Rolvsøy. Du kan også kontakte oss pr e-post hr@mb24.no
eller telefon 908 10 050